טעימה מהספר בעריכתי: סטיילינג תרפי, מאת ד"ר טלי סטולובי

סטיילינג טרפי

מבוא

אם היית יכולה ללבוש כל דבר, מה היית לובשת?

מה עוצר בעדך באמת מלגבש לך את הסטייל שלך?

אני שומעת כל הזמן את המשפט "חייבת סטיילינג." "אני חייבת סטיילינג," אומרות נשים, או "היא חייבת סטיילינג! את חייבת לומר לה משהו על הזוועה שהיא לובשת," הן לוחשות לי. 

הרעיון היא שמאחורי המילה "סטיילינג" מתחבא מהפך. כמו סינדרלה, לפני ואחרי. 

אבל אני לא מאמינה במהפך, אני מאמינה בהתפתחות. מהפך לא שורד לאורך זמן רב. נשים שמשנות באופן דרסטי את סגנון הלבוש שלהן, בעקבות ייעוץ של מוכרת בחנות או סטייליסטית, בדרך כלל לא ילבשו בהתמדה את הפריטים הללו. שינוי סטייל, שלא מלוּוה בתהליך רגשי ולא קשור לתפיסה העצמית, סופו בבגדים מיותמים בארון, קצתם אפילו עם התגית עליהם.

עברתי את הדרך הזאת בעצמי. כשהלכתי ללמוד סטיילינג, זה היה רחוק שנות אור מהחיים האקדמיים שלי. חיפשתי קלילות לא מחייבת, ובעיקר חיפשתי פתרון קונקרטי לשינויים שחלו בגוף שלי. ילדתי, עליתי במשקל, ויתרתי על קו המותן וזכיתי בסימני מתיחה. מידת הבגדים שלי השתנתה, ולא ידעתי מה מתאים לי. השינוי החיצוני שחיפשתי נבע מצורך פנימי, להתאים את הבגדים שלי למי שהפכתי להיות. ברגע שהתחלתי להתלבש אחרת, התחלתי לחשוב אחרת. המשחק עם הבגדים השפיע עלי פנימה וחיבר אותי לעצמי יותר מאי-פעם. 

ממה אנחנו מפחדות?

הדבר שעוצר בעדנו באמת, כמו בכל תחום בחיים, זה הפחד. המחשבה שהסטייל לא בהישג ידנו, שהתשובות נמצאות מחוצה לנו: אצל הסטייליסטית, אצל מובילת הדעה, אצל מעצב האופנה או הדוגמנית. ההשפעה של התקשורת עלינו והביקורת החברתית הנוקבת, שאנחנו הנשים גדלות לתוכה, הופכות את כל נושא הלבוש והסטייל למורכב הרבה יותר מכפי שהוא. נשים חושבות שהסטייל צריך להיות מושלם, נוצץ, נטול פגמים, שהגוף צריך להיות אידאלי כדי לגבש סטייל. אבל האמת היא שזה לא כך. זה לא הפירוש של סטייל, ובטח לא של סטיילינג תרפי. 

אז מה כן?

סטיילינג תרפי הוא הביטוי של מי שאנחנו באמצעות הלבוש שלנו. מי שאנחנו היום, מי שאנחנו רוצות להיות, אבל לעולם לא מישהי אחרת. הסוד הוא למצוא את השינוי הנכון, ולעתים זה נראה מבחוץ כשינוי הקל שבקלים. הספר הזה יכול להוביל אותך לאן שתרצי ללכת בצעדים קטנים ומרגשים:

אולי תכניסי את החולצה למכנסיים. אולי תתחילי למרוח שפתון אדום. אולי תצאי לקנות בגד אחרי שלא קנית לעצמך תקופה ארוכה. אולי תזרקי כמה מהבגדים שלך. יכול להיות שתפתחי את הארון ותגלי שיש לך כל מה שאת צריכה כדי להתחיל לשחק. אולי תנעלי נעלי עקב, ואולי תזרקי אותן מהארון. ובפעם הבאה שתצאי לקניות עם הבת שלך, בטח תגיבי אחרת מהרגיל כשהיא תצא מתא המדידה ותשאל: "איך זה, אימא?" 

הספר הזה נועד לשנות את כל צורת ההסתכלות שלך על הסטייל שלך, כדי שכשתבחרי את הבגדים שלך מחר בבוקר, זה ירגיש לך הרבה יותר נכון. תביני פתאום למה את מתלבשת כמו שאת מתלבשת, ומה הבחירות שלך מספרות עלייך. תוכלי לבחור מחדש את הסטייל שלך, מתוך הבנה שזה אפשרי. ויותר מזה, זה ישמח אותך ויגרום לך להרגיש טוב יותר עם עצמך ועם הגוף שלך. 

אחרי שהלחץ יֵרד ממך, תהיי חופשייה להתחיל ללמוד. הספר יעודד אותך לחפש השראה ולפתח את היצירתיות שלך. לגלות מהו סטיילינג, ומהם שילובי הבגדים האהובים עלייך. תוכלי להבין למה דווקא השילוב הזה אהוב עלייך, מה הוא משדר לך, ואיך את מרגישה כשאת לובשת אותו. כשתביני את הקשר בין בגדייך לאישיות ולדימוי הגוף שלך, תוכלי להחליט אילו צדדים באישיות שלך את רוצה לשקף ולחזק באמצעות הבגדים שלך. כשתביני שסטיילינג יכול להחליף את המרדף אחר הירידה במשקל, תוכלי להתקדם עוד צעד במסע המתמשך של כולנו אל עבר קבלה עצמית. הספר הזה נועד לתת לך כלים לגלות את הסטייל שלך ולפתח אותו, כך שישקף את היופי שבך בדיוק רב יותר. זה יכול להיות מסע הסטייל שלך, והוא מתחיל עכשיו.

מה זה סטיילינג תרפי?

מיתוסים על סטיילינגסטיילינג תרפי
בגדים הם דבר שטחי וחסר משמעותבגדים הם צורת ביטוי ומשפיעים על הרגשות והחשיבה שלנו
סטייל זה דבר מולד, או שיש לך את זה או שלאסטייל הוא דבר נלמד, וכל אחת יכולה למצוא את הסטייל שלה
סטייל נועד לעזור לך לטשטש את הגוף ו"לתקן" פגמיםסטייל נועד כדי לבטא את הגוף ולא להחביא אותו, אין לנו על מה להתנצל. לבוש לפי מבנה גוף הוא רק כלי לבחירתנו – אחד מני רבים
סטייל נכון מורכב מבגדים שאת חייבת שיהיו לך בארון ("must have")לכל אישה יש את הצרכים הייחודיים שלה בבגדים, ואין רשימה אחת שמתאימה לכולן
הבגדים שלנו חשובים בעיקר לבניית רושם ראשוני וליצירת תדמית חברתיתהבגדים הם כלי חשוב ביותר בתקשורת חברתית, אבל ההשפעה החשובה ביותר מבחינת סטיילינג תרפי היא ההשפעה עלינו. רק אחר כך על הסביבה
יש כללים מאוד ברורים לסטיילינג נכוןאנחנו בוחרות ומגדירות את הכללים! 

להזמנת הספר.

ראשי הפרקים

small_c_popup.png

רוצה לדבר

עזרתי לעשרות אנשים לפרסם את התוכן שלהם אני אשמח לעזור גם לך

דילוג לתוכן